Skip to main content

Veelgestelde vragen

Staat de juiste vraag en antwoord er niet tussen? Neem gerust contact op

Waarom Rembrandt Beveiliging?

Een code, sleutel of app, wat is het beste?

Moet ik altijd een code gebruiken?

Alleen het INschakelen van een beveiligingssysteem kan met slechts 1 knop op het codepaneel. Daarbij kan gekozen worden voor een GEHELE INschakeling (niemand in huis) of een GEDEELTELIJKE INschakeling (personen aanwezig/slapen).

UITschakelen dient altijd met  een geautoriseerde code te gebeuren.

Uiteraard kan er ook met een proximitysleutel of APP IN/UITgeschakeld worden.

Advies is om geen automatische IN/UITschakeling te gebruiken.

Heb ik nog een analoge telefoonlijn nodig?

Wat gebeurt er als het alarm geactiveerd wordt?

Kan ik ook buiten kantooruren contact opnemen?

Bij storingen kunnen klanten altijd telefonisch contact opnemen mits ze nog onder de garantie vallen of een Service- en Onderhoudsabonnement hebben afgesloten.

Voor minder dringende zaken kan ten allen tijde een email  worden verstuurd.

Helaas zijn we niet altijd in de gelegenheid direct de telefoon op te nemen. Uiteraard kan er een voicemail worden ingesproken, waarna u bij eerste gelegenheid wordt teruggebeld.

Het voor ons niet mogelijk te reageren op SMS-, Messenger of Whatsappberichten

Ik ga nieuw bouwen, wanneer is het juiste moment om over beveiliging na te denken?

Zodra de tekeningen definitief zijn, adviseren we om contact met ons op te nemen. Zo kunnen we samen in een vroeg stadium tot een goed ontwerp komen.

Ook werken we graag met uw elektro-installateur en/of bouwbedrijf samen. Dat werkt efficiënt en bespaart natuurlijk kosten.

Wat kost een beveiligingsinstallatie?

Beveiligingssystemen zijn er in alle soorten, maten en prijsklassen. Vooral de hoeveelheid materialen en montagetijden spelen een belangrijke rol bij de prijs.

Wij werken met uitsluitend kwaliteitsproducten waar we zelf achter staan en waar we een ruime garantie op kunnen geven.

Rembrandt Beveiliging levert altijd maatwerk en probeert hiermee een oplossing te zoeken die binnen uw budget past.

Kan ik een BORG-Certificaat krijgen?

Standaard ontwerpen we een beveiligingsinstallatie die voldoet aan de laatst geldende voorschriften waarop ook een BORG-Certificaat kan worden afgegeven. Alleen gecertificeerde EN gecontroleerde bedrijven kunnen zo’n Certificaat leveren en registreren.

Een BORG-Certificaat geeft een extra waarborg dat de beveiligingsinstallatie ook volgens de normen is ontworpen en aangelegd. Standaard is dit Certificaat 1 jaar geldig, bij een jaarlijkse Service- en Onderhoudsbeurt door ons wordt de geldigheid telkens met 1 jaar verlengd met een maximum van 5 jaar.

Wanneer een verzekeringsmaatschappij een BORG-Certificering vereist, kunnen wij dit dus verzorgen. Meestal resulteert dit ook in een kleine korting op de premie.

Krijg ik garantie?

Uiteraard geven we een uitgebreide garantie op door ons geleverde producten EN installaties in zijn geheel. Dus niet alleen op materialen maar ook op arbeidsuren en reiskosten.

Hierin onderscheiden we ons duidelijk van onze collega-beveiligingsbedrijven.

Onze garanties op geleverde installaties bedraagt minimaal maanden.

Waarom gaat mijn beveiligingsinstallatie af?

Bedenk dat er altijd een reden is voor een alarmsituatie: een vals alarm bestaat niet!

Kijk direct op het display van het codepaneel of in de APP om de locatie te onderzoeken. Het logboek kan hier handig bij zijn.

Een ongewenst alarm kan natuurlijk altijd ontstaan. Vaak wordt dit veroorzaakt door gebruikers die fouten maken of niet gewend zijn om te gaan met een alarmsysteem. Een (eenvoudige) instructie of uitleg is dan vaak al voldoende om deze meldingen te voorkomen.

Onze beveiligingssystemen zijn ook uitgevoerd met een SABOTAGE-voorziening. Dit betekend dat 24-uur per dag de gehele installatie sabotage beveiligd is: alle kabels, bevestiging en onderdelen worden permanent bewaakt.

Ongeoorloofd openmaken, beschadiging van bekabeling of manipulering van detectoren en signaalgevers, zal direct een luid alarm veroorzaken. Door de eigenaar is dit alarm uiteraard UIT te schakelen op het codepaneel of via de APP. Controleer dan altijd direct waar het alarm vandaan kwam en wie de veroorzaker is.

Detectoren zijn afgesteld op de bewaking van ruimten of gevelelementen. Gedurende de jaren kunnen de afstelling of ruimten veranderen, waardoor ze extra gevoelig worden. Ook vervuiling van contacten of PIR-detectoren kunnen leiden tot ongewenste alarmen. Zorg dus dat op regelmatige basis de omgeving rondom de detectoren wordt schoongehouden, bij voorkeur met een stofzuiger. Kleine insecten zijn berucht om PIR-detectoren in alarm te brengen.

Ook huisdieren kunnen een bron van alarm zijn. Door ze in een aparte ruimte onder te brengen of gedeeltelijke INschakeling (Schilbeveiliging) te gebruiken kan dit opgelost worden.

Waarom werkt mijn app niet?

Een APP zorgt voor verbinding met een inbraakbeveiligings- of camerabewakingsinstallatie. Om deze verbinding tot stand te brengen is een stabiele internetverbinding (Wifi of 4/5G) nodig en een aantal beveiligingsinstellingen in de app en de apparatuur.

Een correcte internetverbinding kan zelf getest worden  op het toestel.

Tijdens de oplevering heeft Rembrandt beveiliging een aantal instellingen en wachtwoorden gebruikt in de APP. Deze instellingen zijn na oplevering verstrekt middels doorgestuurde documenten. In deze handleiding(en) staat een stappenplan om de APP(s) te configureren.

De benodigde instellingen staan in de handleidingen beginnend met APP*** of CCTV***.

Om een verbinding met het openbare internet te maken dient de router in de meterkast hiervoor geschikt te zijn (gemaakt). Bij wijzigingen van provider of router (ook een uitgevoerde reset), kan de verbinding met de app geblokkeerd worden.

Ik heb een nieuwe telefoon en mijn app werkt niet meer?

Tijdens de oplevering heeft Rembrandt beveiliging een aantal instellingen en wachtwoorden gebruikt in de APP. Deze instellingen zijn na oplevering verstrekt middels doorgestuurde documenten. In deze handleiding(en) staat een stappenplan om de APP(s) te configureren.

De benodigde instellingen staan in de handleidingen beginnend met APP*** of CCTV***.

Ik heb mijn router/provider gereset/vernieuwd en zie geen camerabeelden meer?

Om een verbinding met het openbare internet te maken dient de router in de meterkast hiervoor geschikt te zijn (gemaakt). De router is eigendom van de klant of de provider. Rembrandt Beveiliging is niet verantwoordelijk voor de instellingen en correcte werking van dit apparaat.

Om vanaf het openbare internet de camerabeelden te bereiken, dient in de router een specifieke PORTFORWARDING geprogrammeerd te worden. Door in te loggen op de router kunnen deze instellingen aangepast worden.

ICT-bedrijven of systeembeheerders hebben deze kennis en kunnen hierbij assisteren.

Tijdens de oplevering kan Rembrandt Beveiliging hierin geassisteerd hebben door een aantal instellingen in de router te veranderen. Meestal betreft het hier een aantal poorten die geforwarded zijn naar de camerabewaking. Deze instellingen zijn na oplevering verstrekt middels een doorgestuurd document. In deze handleiding staat een globaal stappenplan om de router te configureren.

De benodigde en gebruikte poorten en IPadressen staan in de handleiding beginnend met CCTV***.

Ik heb geen internet en wel wifi?

Wifi is het interne netwerk in huis waarmee apparaten draadloos kunnen functioneren.

Internet is de verbinding met het openbare netwerk naar buiten.

Controleer dus altijd bij niet/slecht werkende APPverbindingen of BEIDE aanwezig zijn.

Soms kan het helpen de Wifi UIT te schakelen of over te schakelen op 4/5G.

Ook het aan/uitschakelen van de router kan een probleem (tijdelijk) oplossen. Bij terugkomende blijvende problemen kan eventueel de provider of ICT-systeembeheerder voor een oplossing zorgen.

Moet een inbraakbeveiliging altijd met kabels aangelegd worden?

Bij voorkeur dient een bedrijfszekere beveiligingsinstallatie te worden aangelegd met bekabeling. Codepanelen en signaalgevers werken altijd met bekabeling.

Detectoren kunnen ook draadloos worden uitgevoerd indien er geen bekabeling mogelijk of wenselijk is. Er wordt hierbij gebruik gemaakt van bewaakte en beveiligde verbindingen (geen Wifi), die ook op langere termijn voor een bedrijfszekere en stabiele verbinding zorgen.

Nadelen:

  1. Verbindingen door de lucht kunnen beïnvloed worden door externe factoren zoals radioverbindingen, staal, vloeistoffen of isolatiemateriaal. Ter plaatse kunnen extra ontvangers nodig zijn om het gewenste bereik te behalen.
  2. Draadloze detectoren werken met batterijen die 3-jaarlijks vervangen dienen te worden.
  3. Een Service- en Onderhoudsabonnement is sterk te adviseren om de bedrijfszekerheid van de verbindingen regelmatig te onderzoeken en de batterijcondities te bewaken.
  4. Duurdere detectoren dan bedraad.

Voordelen:

  1. Snellere installatie.
  2. Geen bekabeling in beeld.

Kan camerabewaking ook draadloos?

Helaas is deze optie bij Rembrandt Beveiliging niet mogelijk en wordt dus niet ondersteund.

Gezien de kwaliteit van de huidige camerabeelden (1080P en hoger) is dusdanige bandbreedte nodig welke draadloze verbindingen niet kunnen bieden. De beeldkwaliteit neemt hierdoor te sterk af waardoor wij niet meer achter de gewenste kwaliteit kunnen staan.

Ook Wifi-verbindingen met camera’s raden wij af omdat daarbij de snelheid van uw Wifi-netwerk begrensd wordt.

Is regelmatig onderhoud wel nodig?

Rembrandt Beveiliging adviseert om regelmatig uw systeem te gebruiken en te controleren.

Denk er aan om regelmatig voor detectoren en camera’s vuiligheid en spinnenwebben te verwijderen. Ook insecten kunnen de werking nadelig beïnvloeden en dienen met een stofzuiger regelmatig verwijderd te worden.

Controleer ook of de gebruikers en waarschuwingspersonen actueel zijn.

Beveiligingsinstallaties maken gebruik van accu’s en batterijen welke een beperkte gebruiksduur hebben.

Het is aan te bevelen (niet verplicht!) om een Service- en Onderhoudsabonnement af te sluiten. Hierbij wordt uw installatie jaarlijks (of vaker) ter plaatse EN op afstand gecontroleerd op correcte werking. Klanten met een abonnement mogen ook 24/7 een beroep doen op onze servicedienst bij calamiteiten.

Bij de jaarlijkse onderhoudsbeurt wordt een rapport verstrekt waarmee kan worden aangetoond dat de installatie gecontroleerd is (verzekeringseis).